Pagini

luni, 10 august 2009

Ce am eu cu creştinii?

Păi, în principiu nimic. Conform cu descoperirilor din genetică, diferenţa de ADN dintre un ateu şi un creştin tinde la 0, deci suntem toţi oameni. În primul rand, nu am ceva de împărţit cu creştinii, cu oamenii, ci cu religia în general, mai exact cu ideile pe care le promoveză, şi avand in vedere că trăiesc in România în secolul XXI nu o sa ma apuc acuma să spun de ce mi se pare idiot cultul morţilor la egiptenii de cum 5000 de ani, pentru simplul fapt că nu mă afectează deloc.

Dar, ca să nu se zică cumva că fac special pleading o să arăt de ce altă religie în locul creştinismului, în România secolului XXI ar fi la fel de ridicolă. Pentru că am citit ceva mitologie greacă pe când eram elev, am ales religia vechilor greci. Ei bine, dacă în loc de religia politeistă creştină bazată pe Dumnezeu, Hristos, Fecioara, apostoli, Satan, diavoli, sfinţi, îngeri, arhangheli şi multe altele, am avea religia politeistă greacă implementată în acelaşi grad, lucrurile ar cam sta aşa:

Ţara noastră ar fi împânzită de biserici cu hramuri care de care mai ciudate: Biserica din Poplaca cu hramul Preacuviosului Ares, Schitul călugărilor din Adunaţii Copăceni cu hramul neprihănitei Afrodita, Mănăstirea Cucuieţii din Vale cu hramul Cucernicului Dionysos, şi Catedrala mântuirii neamului prin veşnica închinăciune la tot sfântul panteon.
La şcoală, copiii ar învăţa că fulgerele nu sunt descărcări electrice, ci manifestari nervoase ale preamăreţului Zeus atunci când este acesta este nemulţumit de specia umana - pocăiţi-vă de urgenţă!; şi s-ar mai învăţa cum că Calea Lactee nu este o galaxie, ci reprezintă laptele ţaşnit din sânul Herei atunci când Heracles a post pus să sugă de acolo ca să devină nemuritor, iar tanti Hera şi-a dat seama.
Oamenii nu ar mai consulta cursul valutar pentru a face investiţii ci s-ar informa direct de la oracolul din Slobozia, unde preoţii ar diseca vrăbii şi alte specii de păsăret pentru a citi viitorul. Plata nu s-ar face în bani ci în orătănii de curte. Ar fi o ţară de vis în care nimeni nu s-ar mai îmbrăca provocator sau ţi-ar arăta muşchii, s-ar ruga toţi le Eros să dea cu săgeata unde trebuie, şi ca să scape de păduchi laţi, în loc să de ducă la medic, s-ar ruga la Asclepios pentru sănătate, iar la judecătorie în loc să se jure pe Biblie s-ar jura pe Iliada şi Odiseea.
În loc de sintagma "Futu-ţi Paştele mă-tii de ignorant" s-ar auzi peste tot "Futu-ţi Misterele Eleusine de ignorant!" Sfântul mucenic Prometeu, cel care ne-a dat focul, ar fi venerat peste tot ca fiind cel ce s-a sacrificat pentru propăşirea speciei umane, şi în loc de cruce atârnată la gât, ar fi în mare vogă vulturul lui Zeus (cel care îi ciugulea ficaţii lui Prometeu zilnic) atârnat, evident, cu un lanţ de gât. Acuma, având în vedere că la noi, vulturul e specie protejată, s-ar purta agăţată de lanţ o cioară decedată. Şi nimeni n-ar avea o problemă cu asta.

Părinţii credincioşi în loc să-i ameninţe pe copii că dacă sparg cana de lapte o să ajungă în Iad, îi vor ameninţa cu tortura eternă în Tartar, şi astfel măreaţa educaţia religioasă va fi înfăptuită.

Ei, spuneţi şi voi acum că nu este penibil. Pe cât de penibilă e religia creştină din punctul de vedere al vechilor greci, pe atât de penibilă este religia grecilor din punctul de vedere al creştinilor, iar din punctul de vedere al ateului ar trebui să fie amândouă, la fel de penibile, dar nu e aşa. De bine de rău, grecii aveau o zeiţă a înţelepciunii, numită Atena, la care puteai să te rogi pentru mai multă minte, şi nu promovau ignoranţa crasă prin sintagme de genul "crede şi nu cerceta". Ca să nu mai spun de altele. Cert este că practicile de acum 2500 de ani, pe care grecii le practicau din lipsa microscopului şi a telescopului se practică şi în prezent, la scara larga, în prezenţa ubicuă a microscopului şi a telescoplui. Unii oameni sunt înţepeniţi pur şi simplu în epoca bronzului.

20 de comentarii:

  1. Muahahahahaha =))))))))))))
    Loool
    probabil daca ai da pe mana romanului zeii astia asa ar face. de bine de rau cu toti zeii astia aiuriti grecii au lasat in urma capodopere artistice, literare, filosofice, matematice si de arhitectura.

    RăspundețiȘtergere
  2. din pacate a venit crestinismu peste ei, a ars biblioteca din alexandria , au jupuit o crestineste pe Hypatia si a facut praf si pulbere toata cultura lor, ingropand o in neant 1300 de ani. Fie slavit Dumnezeul progresist crestin.

    RăspundețiȘtergere
  3. Matei 7:7
    Cereţi, şi vi se va da; căutaţi şi veţi găsi.

    Niciunde nu spune Dumnezeu să nu cercetăm, ci că singura condiţie ca să-L putem găsi este să avem credinţa că El există... altfel de ce L-am mai căuta?!
    Dacă vrei cu adevărat, Îl poţi găsi. Numai dacă vrei şi dacă eşti dispus să mergi până la capăt. Altfel rişti să rămâi la jumătatea drumului, să te mulţumeşti cu jumătăţi de adevăr, sau mai rău cu minciuni.
    După cum ai observat, suntem toţi creaţii ale aceluiaşi Creator. Ce diferă e gradul de cunoaştere (sau de ignoranţă). Îţi urez cercetare plăcută, plină de mister şi dezvăluiri! ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Prefer sa cercetez filozofie si psihologie. Pe Mos Craciun, si altii din aceeasi categorie semantica (Dumnezeu, Fecioara, etc) i-am terminat de cercetat atunci cand aveam 6 ani. Mai maturizeaza-te si tu. Pe de alta parte n-am de ce sa ma inchin dumnezeului tau, pentru ca, deoarece am blasfemiat la greu o sa ma trimita in iad, orice as face eu acum. Deci il bag in ma-sa de psihopat.

    RăspundețiȘtergere
  5. Chiar asa e? Daca blasfemiezi nu vei fi iertat nici daca te caiesti/pocaiesti ? Ca am vazut ca unii te-au contrazis ... oricum nici unu nu stie clar ce si cum . Fiecare are propria varianta si de biblie si de interpretare ... so atunci si eu merg cu tine :P Macar nu mergem la psihopat . Mergem la Lucifer, bearer of light... am eu o teorie cu Diavolul pe nume Lucifer...

    RăspundețiȘtergere
  6. De aici e:

    Matei 12:31
    De aceea vă spun: Orice păcat şi orice hulă vor fi iertate oamenilor; dar hula împotriva Duhului Sfânt nu le va fi iertată.
    Matei 12:32
    Oricine va vorbi împotriva Fiului omului, va fi iertat; dar oricine va vorbi împotriva Duhului Sfânt, nu va fi iertat nici în veacul acesta, nici în cel viitor.

    Uite un blasfemiator amuzant!

    RăspundețiȘtergere
  7. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  8. Cred că nu ești singurul/a care înjură pe acest pământ. Nici eu n-am fost vre-un sfânt înainte, ca să nu zic mai mult.
    Dar ce m-a asigurat a fost Cuvântul lui Dumnezeu când m-am căit de căile mele. Căci El nu dorește moartea păcătosului. Dimpotrivă bolnavii au nevoie de doctor, păcătoșii au nevoie de iertare mai mult ca cei drepți. Pentru asta a murit Isus pe cruce în locul meu. Dar.. știi cum e, primul pas e să recunoști că ești vinovat, cine se scuză se acuză. Poți fi ipocrit sau poți fii smerit. Cu tine însuți. Cel puțin ...
    Dar nu contează ce spun alții, faci ceea ce vrei, ești liber(ă), nu? .. ;)

    RăspundețiȘtergere
  9. Dimpotrivă bolnavii au nevoie de doctor, păcătoșii au nevoie de iertare mai mult ca cei drepți

    Nu sunt bolnav (decat de o raceala usoara) nici pacatos si nici nu am nevoie de vreo iertare din partea cuiva. Cu atat mai putin din partea specimenului narcisit si salbatic in biblie, in cazul in care ar exista.

    RăspundețiȘtergere
  10. Ai dreptate. Dar îngăduie-mi să nu te cred. Am dreptul, nu? Mulțumesc.

    (Săracii oameni, se luptă cu morile de vânt...)

    RăspundețiȘtergere
  11. Desigur ca e dreptul tau. Ai dreptul de-a crede chiar si ca ai pacatuit in fata lui Thor, Isis, Osiris, Ra, Zeus, Poseidon, Allah, Joseph Smith, Cristos, Yahve, Quetzalcoatl, Krishna, Khali, Baal si Tiamat. Nu te joci cu drepturile omului.

    RăspundețiȘtergere
  12. Dar dacă nu vreau să cred în nici unul din cei pe care i-ai enumerat? Pot să cred în mine? Am dreptul, nu?
    Știu răspunsul: Am. Atâta timp cât nu încalc drepturile celorlalți.
    Ceea ce întărește ce am spus înainte:
    Ori sunteți nebuni, de vă luptați împotriva a ceea ce (chipurile) nu există; ori aveți ceva de vă împotriviți cu atâta înverșunare.
    Puțină logică n-ar strica. Dar când mintea vă e întunecată de Lucifer (sic) cum să ai așa ceva!
    Sclavii cui?....

    Dacă într-adevăr luptați pentru adevăr și împotriva religiilor, n-am nimic împotrivă. Dar nu vă luați de credința mea!

    Luați aminte la ce loviți, fiți clari și deosebiți fondul de formă.

    RăspundețiȘtergere
  13. Credinta ta este falsa, absurda si ridicola. Ai o problema cu faptul ca afirmam ca e falsa? Asa rezulta in urma investigatiilor. Asta e, n-avem ce sa-i facem.

    RăspundețiȘtergere
  14. Văd că vorbesc cu niște roboți care nu pot gândi.
    Așa e cum ziceți voi. N-am nici o problemă, chiar vă rog, râdeți cât puteți. Și cât mai puteți. Eu mă abțin până la urmă... :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Trebuie sa intelegi ca pozitia teista si cea ateista / antiteista sunt ireconciliabile . Atata vreme cat cei din urma sustin ca nu pot crede in ceva ce nu are dovezi ( revelatiile personale si alte asemenea nu sunt dovezi ), nu pot fi convinsi de catre primii sa o faca . Spui ca nu putem gandi. Ba da putem, si o facem, de aceea nu credem, preferam sa stim. Tu nu doresti ca noi sa avem gandire, ci doresti sa avem gandire magica, ceea ce nu este acelasi lucru . Si faptul ca radem sau nu e circumstantial . Uneori poate ne vine sa plangem , sa deplangem starea jalnica in care isi contorsioneaza unii mintea pentru a putea justifica ceva nejustificabil .

    RăspundețiȘtergere
  16. Nu știu ce vă împiedică să cereți dovezi de la Cel în cauză, dacă tot nu puteți dormi. Noi degeaba vă turnăm verzi și uscate. Între noi e o prăpastie mare, cum ai observat, pentru voi e o nebunie ce vă spunem, și nici măcar din faptele noastre (care se văd) nu înțelegeți că suntem diferiți? (unii nu toți pentru că mulți sunt doar cu numele și voi de ei vă poticniți)
    De aceea credința e singurul lucru care ne desparte, lucrul cel mai simplu dar și cel mai greu în același timp. Însă El o dă după bunul Lui plac, dacă vrem să-i cerem din inimă, ne-o dă, căci ne iubește și numai așa putem să-l vedem.
    "Slava lui Dumnezeu stă în ascunderea lucrurilor, dar slava împăraților stă în cercetarea lucrurilor" (Proverbe 25:2). De aceea El stă împotriva celor mândri.
    Mi-ar place să știu că aveți o inimă nobilă și mai apelați și la ea din când în când, nu doar la rațiune care e apanajul celei mai inteligente ființe create.
    Vedeți Eclesiastul 3:11
    Diavolul face tot posibilul ca să țină în întuneric și departe de Adevăr. Dar dacă vreți să scăpați cereți ajutor și Dumnezeu va fi de partea voastră.

    RăspundețiȘtergere
  17. lucrul cel mai simplu
    Am trecut prin faza de credinta, si iti spun sincer ca era pura imaginatie, adica daca nu ai un sistem bine pus la punct, e foarte usor sa iti imaginezi ce spui tu, si la fel de usor sa crezi ca e adevarat . Mintea umana poate gasi dovezi (coincidente) daca le cauta inadins .

    Uite . Eu nu intelegeam tot ce ni se preda la chimie,deci aveam lacune care ma impiedicau sa inteleg alte chestii si tot asa, si m-am rugat inainte de un test sa trec testul . Si am luat 10, singurul 10 din viata mea, la chimie . Tu poti spune, ca am spus si eu atunic , ca na! dovada !!! EU sa iau 10 la chimie, e miracol . De fapt pur si simplu era o lectie pe care am inteles-o . Oricum mi se pare stupid sa crezi ca Dzeu te ajuta la teste :)

    Ce vreau sa spun e ca dovezile pe care le gasiti voi nu sunt dovezi reale, sunt coincidente si le vedeti pentru ca va concentrati pe asta . Cum imi zicea prietena pocaita cand eram mai mici, ca Dzeu a facut-o pe una sa se impiedeice in fata ei ca sa ii ofere motiv de amuzament . Dovezi reale ar fi sa se poata observa la liber fenomenul prin care Dzeu face cutare lucru, de mai multe ori si prin metode stiintifice .

    RăspundețiȘtergere
  18. N-ai fost atent la dihotomia gandire rationala-gandire magica . Da o cautare pe google sa vezi definitia.

    Si sa-ti spun ce cred eu despre dracu ! Pentru mine religiile sunt povesti, si metaforic vorbind, dracu reprezinta cunoasterea pe care Dzeu n-a vrut sa o avem . Ei de aceea consider eu ca satanistii sunt si mai stupizi decat credinciosii in Dzeu, pentru ca ei venereaza pe Lucifer pentru cunoasterea pe care o ofera dar in mod ironic aceasta cunoastere care daca o iei simbolic este ratiunea umana pentru ei e tot o lipsa de ratiune pentru ca se inchina la ceva ireal crezand ca e real, deoarece ei nu iau satanismul ca ratiune (simbolic) ci ad literam, se inchina la dracu ca el e ratiunea si astfel se pierde sensul simbolului ratiunii .

    Prin asta nu vreau sa spun ca eu cand ma gandesc la ratiune asociez cu dracu, sau ca eu ma inchin la dracu simbolic , sper ca e clar, vorbeam de reprezentari .

    RăspundețiȘtergere
  19. Io-nțeleg destul de clar. Provin din mediul științific și al cercetării. Ce observ însă e faptul că nu știm nimic cu cât știm mai multe. Și eu sunt destul de des în perioada de împietrire, tot din cauză că nu înțeleg multe lucruri. Aici Dumnezeu vrea să ne și încredem în El, nu numai să credem, ci să și acceptăm voia Lui. E un test de totală dăruire și sper să-l trec. Nu totul se reduce la a știi, la a cunoaște, ba chiar se pune accent mai mare la a pune în practică, a trăi. De aceea nu mulți reușesc... e greu într-adevăr, dar ... poate spune lutul Olarului: ce faci?...
    Suntem creați după chipul și asemănarea Lui, suntem dumnezei la rândul nostru, unii care îi dau tribut Celui ce ne-a creat, alții din cauza păcatului, chiar și a liberului arbitru... suntem dumnezeii noștri.

    RăspundețiȘtergere
  20. Crezi ce vrei . Mie mi se pare ca scarpinatul cu mana dreapta la urechea stanga, peste cap , adica inutil de facut asa decat eventual daca n-ai mana stanga si esti prins intre ziduri si n-o poti duce prin fata .

    Si sa sti ca prea multi reusesc . Tu consideri ca nu prea multi reusesc deoarece ai propria varianta de ce si cum ar trebui sa fie. Asta-i skepsisu ! Credinta ta nu= credinta lu alalalt . Ce am trait eu e la fel de credinta ca a ta, tocmai pentru ca nu poti masura ce simte un om si cat de tare crede ceva . Doar pentru ca nu a avut ocazia sa fie martir sau mai stiu eu ce dovada de credinta, nu inseamna ca nu avea credinta .

    Pot sa inteleg atractia fata de credinta , dar eu nu o mai am . AAA si mie nu imi place sa am BOSS, divin or otherwise . So daca in viata poate uneori va trebui sa am boss, macar nu am unu ca big brother sa ma spioneze . Dumnezeul tau nu e bun ( daca te iei dupa biblie ) daca nu te iei dupa biblie, nu e acelasi dumnezeu . Nu poti sa spui dzeu e bun, dar oamenii au scris una alta aiurea . Mai ales ca dzeu nu exista, asa ca conteaza foarte mult detaliile acestea, biblia, pentru a determina la ce zeu te inchini . PUNCT

    RăspundețiȘtergere